121

Części samochodowe – Opole

Gwarancja na części samochodowe i naprawy

Wiele warsztatów samochodowych wciąż funkcjonuje bez faktur i rachunków. Trudno wówczas w razie niezadowolenia z wykonanej usługi domagać się swoich praw.
Na zakupiony sprzęt, czyli części samochodowe przysługuje oczywiście gwarancja. Inaczej jest w przypadku usług, nie obejmują ich bowiem przepisy konsumenckie. Udzielenie na nie gwarancji obowiązkowe już nie jest. W wypadku, gdy warsztat wykona naprawę błędnie możemy natomiast powołać się na kodeks cywilny i na jego podstawie domagać się rekompensaty bądź usunięcia powstałych wad. Większe zakłady posiadają też zazwyczaj ubezpieczenie OC, z którego pokrywane są poważniejsze błędy mechaników np. zatarcie silnika.
Nieco łatwiej jest w przypadku, gdy warsztat wykonał usługę połączoną z montażem dostarczonych przez niego części. Jeśli naprawę zlecił klient indywidualny jest to tzw.sprzedaż konsumencka i można powołać się wówczas na niezgodność towaru z usługą. Mechanik sprzedając część udziela chcąc czy nie chcąc dwuletniej gwarancji, która nie dotyczy oczywiście zużycia eksploatacyjnego.

Zobacz także nasze inne artykuły o motoryzacji:

About the author: